شهید محــمد کـوچکـــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محــمد کـوچکـــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محــمد کـوچکـــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محــمد کـوچکـــی از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : یار علی
تاریخ تولد : 1347/05/17
تاریخ شهادت : 1365/12/13
محل تولد : ساری
گلزار ملا مجدالدین ساری
نحوه شهادت : جراحات وارده به بدن
محل شهادت : شلمچه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

کوچکی گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد مازندران ، مدیرکل ثبت اسنادو املاک استان مازندران باحضور در منزل شهید معزز محمد کوچکی در شهرستان ساری با خانواده محترم این شهید دیدار کردند .

در این دیدار علی اصغر اسدی معاون مدیر کل و فرمانده و اعضای شورای پایگاه بسیج امام خمینی (ره) و مسئولین اداره کل ولی اله عبدی را همراهی کردند .

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران در این دیدار طی سخنانی خاطر نشان کرد : هشت سال دفاع مقدس سرشار از حماسه ها و فداکاری های انسانهای پاک و ایثارگری همچون شهید کوچکی بود که انقلاب را برای همیشه بیمه کردند.

 کوچک

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران در ادامه تصریح کرد : اینکه امام (ره) فرمودند : «شهدا شمع محفل بشریت هستند .» در واقع خدمت شهدا از نوع سوختن وسوخته شدن و نورافشانی است تا در پرتو نورافشانی آنها جامعه بشریت به زندگی خود ادامه دهد، وی در این رابطه افزود : همان طور که اگر منبع نور در روز و شب وجود نداشته باشد کار ما مختل می شود ، نقش شهیدان همین نقش نورافشانی است اگر کار شهید نبود کار بشریت مختل می شد.

ولی الله عبدی در ادامه اظهار داشت : شهدا با ارزش ترین دارایی خود که همان جانشان بود ایثار کردند و ارزشی بالاتر از متاع دنیا که همان رسیدن به پروردگار متعال، مورد توجه آنها بود و در این راه دو شاخصه اصلی را برای شهدا باید نام برد . ایشان داشتن هدف مقدس همان رسیدن به پروردگار و حیات طیبه و انتخاب آگاهانه این مسیر را دو شاخصه اصلی شهدا دانستند و یاداور شدند همان طور که در آیات قرآنی آمده است شهدا نزد پروردگار زنده اند روزی می خورند و این زنده بودن و روزی خوردن در جسم شهدا نیست بلکه در تفکر و روح شهید استکه درک آن برای همگان وجود ندارد

 مدیر کل ثبت اسناد استان در پایان با اشاره به جمله ایی از سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی که فرمودند : « یادمان باشد اگر شهید نشویم باید بمیریم چون راه سومی وجود ندارد.» شهادت در راه خدا را بهترین نوع رفتن از این دنیا دانستند ایشان در پایان این دیدار وجود شهدا را برکت در جامعه خواند ، وی توجه بیشتر و دلجویی از خانواده‌های شهدا را جزء وظایف همه مسئولان دانست

در این دیدار همچنین حاجیه خانم مهدوی مادر شهید محمد کوچکی ضمن دعای خیر برای همه مسئولان ،خدمت بیشتر به مردم را به گونه ایی ادامه دادن راه شهدا دانست. این مادر فداکار با ذکر خاطراتی از فرزنداش، از حضور مدیر کل و معاون مدیرکل، فرمانده و اعضای شورای پایگاه بسیج امام (ره) و مسئولین اداره کل ثبت اسناد در منزلش قدردانی کرد.

در این دیدار اسماعیل کوچکی ، برادر شهید کوچکی نیزضمن خیر مقدم به حاضرین ، از حضور مدیرکل وهمراهان تقدیر و تشکر کردند.

۹۴/۱۰/۰۱ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی